zwiększenie masy u początkujących

Kilka kroków do zwiększenia masy ciała dla początkujących

zwiększenie masy u początkującychJeśli Twoim celem jest przybranie kilku kilogramów, aby zwiększyć masę mięśniową to dobrze trafiłeś. W tym wpisie pokażemy jak można w dość prosty sposób dodać sobie objętości mięśni. Wiele osób ma ogromny problem z osiągnięciem tego celu i ci bardziej wytrwali prawdopodobnie próbowali już wszystkiego. Niestety często prowadzi to do błędnego koła. Jest to swego rodzaju pułapka, w którą wpadają panowie z siłowni. Zamiast stosowania wymyślnych metod, lepiej postawić na 4 proste zasady. Jeżeli będziesz je rzetelnie realizował i nie oszukiwał samego siebie, można mieć pewność osiągnięcia sukcesu.

Pierwszy krok: Trzymanie się odpowiedniej diety

To jaki chce się osiągnąć cel determinuje wybór diety. Zupełnie inaczej będzie ona wyglądała w przypadku osób chcących się odchudzić, a inaczej gdy ma się zamiar przybrać. W tym drugim przypadku, który nas interesuje chodzi głównie o to co i w jakich ilościach się je. Jednym z największych błędów jakie popełniają początkujący jest jedzenie głównie białka. Oczywiście jest ono niezbędne do zbudowania masy mięśniowej, ale nie jedyne. Wiele osób zapomina o węglowodanach, które w nowych menu powinno zajmować znaczną część. Oczywiście mowa tu o węglowodanach złożonych (chleb żytni, kasza), a nie prostych (cukier). Badania wykazują również, że obecność tłuszczy z awokado, orzechów, nasion czy ryb świetnie wpływa na poziom testosteronu.

Drugi krok: Suplementacja

Wiele składników odżywczych oraz witamin można w łatwy sposób pozyskać z pożywienia. Jednakże nie zawsze jest to takie łatwe oraz nie wszystko rzeczywiście da się znaleźć w żywności. Bardzo popularnych przykładem jest chociażby kreatyna – jeden ze składników mięśni lub metanabol, o którym już wcześniej pisaliśmy. Niestety nie znajdzie się jej w wielu produktach spożywczych w związku z tym warto sięgnąć po suplementy diety, które uzupełniają jej niedobory. Poza tym suplementacja świetnie wspiera cały proces i co najważniejsze to go przyspiesza. Na naszej stronie znajdziesz wiele suplementów, które wspomagają rozrost masy mięśniowej.

Trzeci krok: Treningi siłowe

Ten rodzaj treningu jakim jest trening siłowy stanowi podstawę do rozbudowy mięśni. Chodzi w nich przede wszystkim o to, aby wykonywać jak najwięcej serii możliwie dużymi ciężarami. Istotna jest również częstotliwość takich treningów. Nie można na pewno spędzać każdego dnia na siłowni, w zupełności wystarczą cztery dni treningowe w tygodniu. Taka ilość jest wysiłku fizycznego jest optymalna dla mięśni.

Czwarty krok: Regeneracja

Może to wiele osób zdziwić, ale bardzo istotne jest dać mięśniom odpocząć. Zwiększanie masy mięśniowej, jej rozrost ma miejsce nie podczas treningu tylko po nim. Dlatego ważne jest co się je po wysiłku fizycznym, aby skutecznie dostarczyć odpowiedni budulec. Niezwykle ważny jest również sen. Warto spędzić w łóżku te 7 godzin.

Trzymając się tych prostych kroków można odnieść spektakularne sukcesy. Ważne jest, aby nie pomijać żadnego z nich, ponieważ każdy element tej układanki jest niemalże równie istotny.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *