Metabolizm a utrata wagi – czyli jak spalić kalorie?

Metabolizm a utrata wagi – czyli jak spalić kalorie?
5/5 (100%) 1 votes

metabolizm a odchudzanieW tym wpisie dowiesz się jak przemiana materii wpływa na zrzucenie kilogramów. A także jak podkręcić powolną dysymilację i dzięki temu pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Na pewno wielokrotnie słyszałeś jak ludzie będący na diecie narzekali na swój metabolizm. Chodzi głównie o to, że często nasz organizm ma przestoje w przetwarzaniu pokarmu. Jednak czy rzeczywiście należy uważać to zjawisko jako największą przeszkodę w utracie wagi? A jeśli tak, to co należy zrobić by zwiększyć obroty tej przemiany. Prawdą jest, że metabolizm ma spory wpływ na to ile ważymy. Z drugiej strony powszechne przekonanie, że spowolniona dysymilacja dostarcza nam kilogramów jest błędne. To co jesz, pijesz czy dostatecznie dużo się ruszasz odpowiada w głównej mierze za stan Twojej wagi.

Metabolizm czyli zamiana pożywienia w energię

Metabolizm to proces, który zachodzi w naszym organizmie. W uproszczeniu polega on na tym, że to co zjadłeś lub wypiłeś przekształca się w energię. Podczas tego biochemicznego procesu kalorie z jedzenia łączą się z tlenem, aby uwolnić siłę, która napędza nasze mięśnie. Nawet, gdy odpoczywasz to twoje ciało nadal pracuje. Cały czas oddycha, pompuje krew, rośnie czy walczy z infekcjami. Ilość kalorii, których potrzebujesz aby Twój organizm miał na to wszystko energie określa się jako – wskaźnik podstawowej przemiany materii. Jest kilka czynników, które mają wpływ na Twoją dysymilację. I tak możemy wyróżnić:

  • wielkość twojego ciała oraz postura,
  • płeć, mężczyźni są bardziej umięśnieni i przez to więcej spalają kalorii,
  • wiek, im jest się starszym tym ciężej przychodzi naszemu organizmowi pozbycie się nadmiaru tłuszczu i kilogramów.

Metabolizm i Twoja waga

Przemiana materii to naturalny proces, dzięki temu istnieje wiele metod jak można na niego wpłynąć. Tylko w rzadkich przypadkach można mówić o genetycznych czy medycznych uwarunkowaniach organizmu do tycia. Dzieje się tak, gdy na przykład cierpisz na nadczynność kory nadnerczy lub niedoczynność tarczycy. Wpływ na poziom naszej wagi ma bardzo wiele czynników. Można do niech zaliczyć:

  • uwarunkowania genetyczne,
  • poziom niektórych hormonów,
  • ilość kalorii, które spożywamy,
  • styl życia,
  • długość i jakość snu,
  • aktywność fizyczna,
  • poziom stresu.

Występowanie zaburzeń w tych aspektach ma negatywny wpływ na nasz organizm. Gdy przyjmujesz więcej kalorii niż spalasz to jesteś na dobrej drodze do otyłości. Taka jest prawda, jednak wiele osób ma inną teorię. Często wydaje nam się, że inni mogą jeść wszystko i w każdej ilości i są chudzi. Takie osoby mogą być chore na hipermetabolizm. Chociaż wielu z nas może im zazdrościć to jest to choroba związana z hormonami tarczycy. My trzymajmy się faktów. Podstawowa zasada, która prowadzi do utraty wagi to stworzenie deficytu energetycznego.

Kilka sposobów, aby zwiększyć przemianę materii

Regularne ćwiczenia aerobowe. Jest to najbardziej wydajny sposób na spalenie kalorii. Także śmiało możesz jeździć na rowerze, pływać i spacerować. A dla wytrwałych biegi długodystansowe. Tego rodzaju aktywności stosuj najlepiej codziennie przez minimum pół godziny. Bo dopiero po 20 minutach dochodzi do spalania tłuszczu.

Ćwiczenia siłowe. Mowa tu na przykład  o podnoszeniu ciężarów, które wspomagają wytrzymałość mięśni. Ważne by palić tkankę tłuszczową, a nie mięśniową podczas takich treningów.

Codzienna aktywność. Chodzi tu przede wszystkim o to, aby zamiast używać auta to decydować się na pokonywanie krótszych odcinków pieszo. Odpuść windę i przejdź się schodami. Nawet takie drobne czynności jak umycie samochodu czy skoszenie trawy w ogrodzie poprawia pracę metabolizmu.

Jak widać nasza waga jest zależna pod pewnymi względami od przemiany materii. Zostało wspomniane, że z wiekiem dysymilacja słabnie. I nie dotyczy to tylko osób po 50tcę. Również osoby, które skończyły 30 lat mogą zauważyć znaczny spadek spalania kalorii przez organizm. Inną sprawą jest brak czasu na wykonywanie regularnych ćwiczeń. Dlatego też z pomocą przychodzą suplementy diety, które wspomagają przyspieszenie metabolizmu. Warto jednak postawić na sprawdzone i naturalne produkty.

Podobne artykuły

3 przemyślenia nt. „Metabolizm a utrata wagi – czyli jak spalić kalorie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *