jedzenie a budowaine mięśni

Problem Budowania Masy Mięśniowej – Skuteczne Rady

skuteczne budowanie masy mięśniowejIdealna sylwetka wiąże się z dwoma aspektami – budowaniem masy mięśniowej i spalaniem tkanki tłuszczowej. Jako większy problem na myśl przychodzi nam uporanie się z tłuszczykiem, jednakże wciąż wiele osób ma spore problem z przybieraniem masy. W dzisiejszym artykule pokażemy kilka prostych sposobów, które mogą nam w tym pomóc.

Przede wszystkim głównym czynnikiem decydującym o naszej masie jest zapotrzebowanie kaloryczne naszego organizmu. Jeżeli dostarczany bilans jest dodatni, możemy przybrać na mięśniach, jeżeli ujemny to je stracić. Największy problem jest u osób z podkręconym metabolizmem, który nawet przy nadwyżce kalorycznej nie pozwala osiągnąć zamierzonego celu. Takie osoby wyróżniają się smukłą sylwetką. Dodatkowo, spalenie tkanki tłuszczowej dla takich osób jest błahostką. Jeżeli jednak chodzi o przybieranie na masie okazuje się to niesamowicie trudnym zadaniem.

Czy suplementy to dobre rozwiązanie?

Wiele osób zaczyna właśnie od tego. Skoro nie mogę normalnie przytyć, to czy może zainwestować w odżywki? Odpowiedź brzmi i tak i nie. Należy pamiętać, że wszelkie wspomagacze, jak sama nazwa wskazuje, mają nas tylko wspomagać. Nigdy nie możemy polegać na tych produktach jako na podstawie naszej diety. Jakiś czas temu pisaliśmy o Probolanie 50. Suplement niesamowicie dobrze sprawdza się właśnie przy takich problemach, ale warunek jest – regularne i wartościowe posiłki oraz odpowiedni trening.

Co jeść?

Skoro wiemy, że jednym ze składników sukcesu jest odpowiednia dieta, warto zastanowić się, co należy jeść. W internecie znajdziemy sporo skomplikowanych jadłospisów, a prawda jest taka, że wiele kombinować tu nie trzeba. Kluczem są węglowodany złożone o niskim indeksie glikemicznym, białko i surowe warzywa oraz owoce. Z węglowodanów wybierz takie produkty jak:

  • Kasza gryczana niepalona,
  • Płatki owsiane
  • Makaron pełnoziarnisty
  • Ryż brązowy

Z węglowodanami warto zacząć od minimum 4/5g na każdy kilogram masy ciała. Należy jednak pamiętać, że bez białka jedząc nawet kilogram ryżu dziennie nie zobaczymy efektów.

jedzenie a budowaine mięśniBiałko jako podstawowy budulec naszych mięśnie powinien przede wszystkim pochodzić z mięsa, jaj lub roślin strączkowych. Serów nie polecamy, zwłaszcza że wiele z nich ma bardzo dużo tłuszczów, a twarogi są przez wiele osób nie trawione w odpowiedni sposób. Ostatnim elementem jest zadbanie o witaminy i minerały. Dlatego też, minimum 30% naszej diety powinny stanowić surowe warzywa i owoce.

Jak ćwiczyć?

Ostatnim elementem układanki zostaje typ treningu jaki powinniśmy wybrać. Tym razem znowu nie ma żadnej filozofii, a odpowiedź jest prosta – trening siłowy 3-4 razy w tygodniu. Nie można tutaj przesadzać, bo przy zwiększonym wysiłku fizycznym nasz metabolizm jeszcze bardziej się podkręca. Podstawą takiego treningu powinny być złożone ćwiczenia wielostawowe. Możemy tutaj wyróżnić wszelkie ćwiczenia wolnymi ciężarami, martwy ciąg, podciąganie na drążku lub przysiady. Ciężar powinien dochodzić do zakresu 80% maksymalnego obciążenia i ilości od 5 do 8 powtórzeń. Warto również pokusić się o dłuższe przerwy między seriami trwające do 2 minut. Oczywiście po skończonym treningu mięśnie należy odpowiednio rozciągnąć na co poświęć minimum 15 minut. Pomoże to przy regeneracji i działa sprzyjająco budowaniu masy mięśniowej. Trening zakończ odpowiednimi suplementami oraz dobrym posiłkiem składającym się z produktów opisanych wcześniej.

Podobne artykuły

2 thoughts on “Problem Budowania Masy Mięśniowej – Skuteczne Rady”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *