problemy z erekcja

Problemy z erekcją – jak zapobiegać i skutecznie walczyć?

Oceń artykuł

problemy z erekcjaIstnieją dwie główne przyczyny zaburzeń erekcji: fizyczne i fizjologiczne. Do problemów fizycznych można zaliczyć (zwłaszcza u starszych mężczyzn) choroby przewlekłe, takie jak otyłość, cukrzyca i wysokie ciśnienie krwi. Dlatego tak ważne są badania profilaktyczne po 50 roku życia. Zaś panowie po trzydziestce warto, aby raz na trzy lata odwiedzili swojego lekarza. Natomiast u młodszych mężczyzn, problem ten jest często związany z lękiem, stresem lub urazem psychicznym spowodowanym doświadczeniem seksualnym. Tabletki na potencje mogą pomóc pokonać przeszkody psychologiczne i dać pewność, że wszystko działa idealnie. Jednak dla starszych mężczyzn, konsultacje z lekarzem mogą być ważnym krokiem na drodze do odkrycia i leczenia przyczyn.

Jak mogę zapobiec zaburzeniom erekcji?

Jest kilka prostych kroków, które mogą nam pomóc z zaburzeniami erekcji. Poznaj siedem najlepszych wskazówek, aby być w dobrej formie:

  • SCHUDNIJ – jeśli masz nadwagę, nadmiar masy ciała może sprawić, iż Twój układ sercowo-naczyniowy jest obciążony.
  • RZUĆ PALENIE – to wpływa na przepływ krwi i neurosygnały, które zwykle zapewniają prawidłowy napływ krwi do penisa.
  • OGRANICZ PICIE ALKOHOLU – pij nie więcej niż dwa drinki dziennie.
  • STOSUJ ZRÓWNOWAŻONĄ DIETĘ.
  • KONTROLA I MONITOROWANIE poziomów ciśnienia i cholesterolu we krwi.
  • BĄDŹ AKTYWNY FIZYCZNIE – wystarczy 30 minut dziennie, aby poprawić przepływ krwi.
  • ZMNIEJSZ STRES I WYSYPIAJ SIĘ – śpij przynajmniej 7 godzin dziennie.

W większości przypadków, pogorszenie stanu naczyń krwionośnych jest główną przyczyną zaburzeń erekcji. Dlatego też warto upewnić się, czy są one w dobrym stanie. Dzięki temu umożliwi to prawidłowy przepływ krwi. W zależności od stanu zdrowia, biorąc niebieskie pigułki nie zawsze jest to najskuteczniejsze rozwiązanie.

Strzeż się cukrzycy

Choroba ta jest kolejnym czynnikiem zaburzeń erekcji, który jest często pomijany. Szkody wyrządzone przez nieprawidłowy poziom cukru we krwi może na dłuższą metę doprowadzić do naszego problemu. Cukrzyca typu 2 wynika głównie z niezdrowej diety i braku aktywności fizycznej. To kolejny powód, aby wprowadzić na stałe zdrowy styl życia.

Problem u młodych mężczyzn

problem u młodych osób z erekecjąMłodzi ludzie często cierpią z powodu „tremy”, co może prowadzić do zaburzeń erekcji. Będąc zdrowym psychicznie nie trzeba mieć nerwów ze stali. To po prostu ważne, aby być otwartym i wyrażać swoje uczucia. Szukanie pomocy u seksuologa może okazać się bardzo skuteczne. Szczególnie poleca się taką wizytę, by popracować nad problemami w relacjach. Chociaż niski poziom testosteronu nie jest bezpośrednio odpowiedzialny za zaburzenia erekcji, to może wpływać na popęd seksualny mężczyzny. Czy jesteś stary czy młody, należy pamiętać, że to nic złego jeśli raz na jakiś czas „nie staniesz na wysokości zadania”. Gdy tak się jednak stanie postaraj się urozmaicić seks próbując np. nowych pozycji ze swoją partnerką. Strach przed seksem może tworzyć błędne koło: ważne jest przełamanie tego.

Kwestie relacji a zaburzenia erekcji

Pary, które mają trudności w komunikacji w sprawach seksualnych i emocjonalnych są bardziej narażone na rozwój problemów związanych z intymnością i seksem. Mówiąc o swoich uczuciach i niepokojach, choć może wydawać się trudne, jest kluczowe. Twoja partnerka musi zrozumieć, jak się czujesz i czego Ci trzeba. Wystarczy pamiętać, że jeśli masz problemy z impotencją, Twoja ukochana będzie mieć wpływ na to. Nie masz nic do stracenia, mówiąc o tym. Możecie tylko na tym oboje zyskać oraz umocnić wasz związek szczerym wyznaniem.

Czy ćwiczenia pomogą przy zaburzeniu erekcji?

Według ostatnich badań przeprowadzonych przez University of the West of England w Bristolu sugeruje się, że ćwiczenia na zaburzenia erekcji mogą być bardzo skutecznym sposobem na jej poprawę. Podobnie do ćwiczenia mięśni dna miednicy zalecane dla kobiet po porodzie. Ćwiczenia te polegają na zaciskaniu mięśni używanych do kontrolowania oddawania moczu (tzw. mięśnie kegla). Badanie przeprowadzono na uczestnikach, którzy cierpią na zaburzenia erekcji przez okres co najmniej pół roku. 40% uczestników poinformowało, że odzyskali oni swoją funkcję erekcji w ciągu od 3 do 6 miesięcy. Kolejne 35% podało, że zauważyli oni znaczną poprawę ich stanu.

Naukowcy z Bristolu porównują skuteczność tych ćwiczeń do popularnej Viagry. Regularne wykonywanie tych ruchów może być najlepszym sposobem zapobiegania zaburzeń erekcji. Ćwiczenia angażują mięśnie wokół penisa, co poprawia przepływ krwi i zdolność do uzyskania i utrzymania erekcji.

Wysiłek fizyczny – jak sport może pomóc

sport na brak erekcjiRuszając się regularnie poprawiasz ogólnie swój stan zdrowia i zwiększasz wydajność. Długotrwałe tkwienie w złych nawykach może uszkodzić tkanki odpowiedzialne za erekcje na przestrzeni lat.

Zdrowszy styl życia i regularna aktywność fizyczna może przyczynić się do poprawy przepływu krwi i przywrócić zdolność do uzyskania erekcji. Wszystko, co musisz zrobić, to utrzymać stałą aktywność. Nawet jeśli nie masz czasu na siłownie to zacznij po prostu częściej chodzić. Ściągnij aplikacje, która będzie liczyła ile zrobiłeś kroków w ciągu całego dnia. Jeśli okaże się, że wykonałeś ich mniej niż 10 tysięcy to nadrób to wieczornym spacerem!

Ponadto ważne jest, aby osiągnąć i utrzymać odpowiednią wagę. Sprawdź swoje BMI, aby wiedzieć czy powinieneś przejść na dietę. To jest długoterminowa strategia profilaktyki zaburzeń erekcji.

Istnieje jednak jeden sport, który należy w nadmiarze unikać – jazda na rowerze. Długie godziny spędzone na twardym siodełku mogą uszkodzić nerwy w danym obszarze miednicy, które kontrolują erekcje. Jeśli ciężko Ci zrezygnować z tej aktywności fizycznej to proponujemy, abyś zainwestował w wygodne, szerokie siodełko.

 

Podobne artykuły

1 thought on “Problemy z erekcją – jak zapobiegać i skutecznie walczyć?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *